Dornterápia - Speciális gerincterápia

Mozgásszervi, belső szervi és pszichés megbetegedések hátterében nagyon sokszor találunk a gerinc területére korlátozódó elváltozásokat, un. blokádokat, melyek a csigolyák egymáshoz viszonyított szabad mozgását akadályozzák és a környező izmok működését változtatják. Minden csigolyához tartozik egy-egy belső szerv, szervi-, illetve pszichés működés.

Megváltozott testtartás megbontja testünk központi pillérének nevezett csigolyaoszlop (gerinc) egyensúlyát. Következményei 3 irányban fejthetik ki hatásukat. A mozgás szervrendszer területén mozgásbeszűkülés, izomfájdalmak, myofasciális csomók, un. triggerpontok alakulnak ki. A csigolyával kapcsolatban álló szerv működése romlik, mely bizonyos idő eltelte után az adott szerv területén negatív tünetekben nyilvánul meg, mint pl. fülzúgás, látászavarok, gyakori megfázás, gyomorégés stb. Végső sorban pedig pszichés tünetek kialakulásához is vezetnek.

Dorn terápiával ezeket az irányokat egyszerre próbáljuk megragadni és kezelni a strukturális viszonyok rendezésén, helyreállításán keresztül. Részben ebben rejlik hatékonysága is. Kezelünk ízületeket, izmokat, belső szervi- és pszichés funkciókat, illetve meridián pontokat egyszerre.

A gyógyító eljárás központi része a gerinc kiigazítása, a csigolya blokádok feloldása, azonban annak érdekében, hogy ez minél tökéletesebb legyen, szükség van az alsó végtagok hosszkülönbségének kezelésére is. Célunk az egyenlő végtaghossz megteremtésével az emberi test természetes terhelési viszonyainak helyreállítása. A terápia soha nem lokálisan szemlél, hanem az egész test viszonylatában elemzi az aktuális panaszokat és próbálja azok valódi okát feltérképezni. Ezért mindig alulról fölfelé építkezik, lépésről lépésre korrigál.

Dorn centrumunkban nap mint nap tapasztaljuk, hogy a különböző területen jelentkező (derék, hát, nyak) gerincpanaszok mellett pácienseinknél 80%-os arányban jelen van a végtagok hosszának egymáshoz viszonyított eltérése is. Az alsó végtagok és a medence kiigazítása nélkül elképzelhetetlen a gerinc korrigálása és a negatív tünetek hosszú távú javítása, majd stabilizálása.

Hogyan végezzük a kezelést? A következő fontos, egymásra épülő folyamatai vannak egy kb. 1 órás terápiának:

• 1.) lépés: Alapos mozgásszervi vizsgálat után háton fekvő helyzetben történik az alsó végtagi hosszkülönbség analízise, majd eltérés esetén annak megszüntetése. Ez a lépés a terápia alapja. Korrekciók közben a páciens egyszerű gyakorlatokat kell, hogy végezzen, melyek segítik a hatékonyságot, illetve megakadályozzák sérülések kialakulását. A kezelés közben önkorrekciós gyakorlatok betanítása is történik, annak tudatosítása érdekében, hogy a gyakorlatokat minden nap önállóan is el kell végezni.
  • 2.) lépés: Alsó végtag ízületeinek korrekcióját követően a terápia álló helyzetben folytatódik tovább. Így kerül sor – egy alapos vizsgálatot követően - a medence beállítására, a medence és a keresztcsont közötti ízület, a keresztcsont és az ágyéki – háti gerincszakasz alsó részén lévő csigolyák korrigálására, miközben a páciens szintén aktív gyakorlatokat végez.
  • 3.) lépés: Felső háti gerincszakasz korrekciója ülő helyzetben történik. Ekkor a páciens egyik vagy másik oldali felső végtagjával – vagy mindkettővel egyszerre - végez gyakorlatokat. A háti gerincszakasz korrekcióját követően, a páciens állapotától függően sor kerülhet a bordák ízületeinek, a vállöv ízületeinek kezelésére is.
  • 4.) lépés:  A nyaki gerincszakasz kezelésénél a páciens ülve marad, a terapeuta kitapintja majd kezeli a nyaki csigolyákat. A kezeléskor a páciens a fejét állandóan jobbra-balra forgatja lassú tempóban.
  • 5.) lépés: A gerinc kezelése után a kezdeti panaszoktól függően fontos még, a felső végtag ízületeinek kezelése is.

Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a gerinc megbetegedéseinek prevenciója hasonlóan fontos, mint megbetegedéseinek kezelése! Dorn féle gerincterápia ezt a szempontot is figyelembe veszi!

Mindennapi - szervezetünk számára megerőltető - igénybevételek, a tartós egyoldalú terhelések olyan, kevésbé optimális szituációkat teremtenek meg, amelyek okai lehetnek ízületi blokádok kialakulásának (ízületek, vagy izmok oldaláról). Amikor ezeknek a hatásoknak mindennapi életünk során gyakran, sőt rendszeresen ki vagyunk téve, a következmény előbb vagy utóbb kellemetlen tünetekben jelenhet meg. Például: merev tarkó, izomfájdalmak, ízületi fájdalmak, fejfájás, rossz közérzet, fáradtság, levertség stb.

Helytelen pozíciókra a legtöbb esetben addig nem figyelünk oda, ameddig azok következménye meg nem nyilvánul tünetekben. Ekkor keressük fel orvosunkat, terapeutánkat, vagy próbálunk olyan lehetőségeket teremteni saját magunknak, amely enyhíti a negatív tüneteket. Mindennapi életünkben végzett helytelen mozdulatok, testhelyzetek elkerülésére fontos odafigyelni.

A Dorn terápia lehetőséget ad a helyes önkorrekciós technika megtanulására. Gyakorlati tapasztalat, hogy abban az esetben, amikor valaki csupán kíváncsiságból próbálja ki a terápiát, sokszor már jelen van kellemetlen tüneteket még nem okozó minimális eltérés. Egy Dorn terápia alkalmával ezek könnyen megszüntethetők, kezelhetők.

A prevenció érdekében végrehajtott terápia után olyan tanácsokkal látjuk el a pácienst, amelyekre mindennapi élete során állandóan oda kell figyelnie. Ezen kívül önkorrekciós gyakorlatokat mutatunk számukra is, melyeket munkahelyén, otthonában, a szabadban, utazás közben stb. egyaránt végezhet. Speciális gerincterápia előnyei:

• teljesen rizikómentes: nincs sérülés-, vagy károsodásveszély
  • nem igényel gyógyszeres kiegészítő kezelést
  • egyszerű, bárhol elvégezhető
  • hetente egy alkalommal ajánlott végezni és sokszor már az első kezelés eredményes

Információ kérése érdekében hívja ügyfélszolgálatunkat vagy írjon a képernyő jobb alsó sarkában megjelenő chat vonalon!

Telefonos elérhetőségünk munkanapokon 9:00-18:00 óra között a következő: +36 1 790 9900

< >

Lökéshullám olcsóbb bérlettel

Bérlet formájában a lökéshullám kezelés ára 6900 Ft helyett most 5000 Ft/alkalom.

Ajándék masszázs

5 alkalmas PhyDoArt® kártyafeltöltésnél 3 db 20 perces masszázs az ajándék.

BodyScreening

Komplex PhyDoArt® egészségprogramokhoz most ingyenes gerincterhelés mérés.

Sportrehabilitáció

Profi sportolók rehabilitációja sportbiztosítással is!

Komplex gerincfelmérés

Egyénre szabott 3 dimenziós mozgásszervi vizsgálatok, mozgásminta szűrések.

Medical Flossing

Innovatív sportolói rehabilitáció a profi nemzetközi sportban is központunkban.