Sikeresen a gyógyulásban. Komplex állapotfelmérés kulcs a sikereshez.

SIKERESEN A GYÓGYULÁSBAN!

Egy 40-es éveiben járó hölgy összetett problémákkal keresett meg minket a PhysioVit® rendelőben. Nyaki, váll környéki, háti, derék és csípő panaszokkal érkezett hozzánk. Az anamnézis során kiderült, hogy sokszor nem megfelelő pozícióban fekszik alvás közben és rendszeresen fizikai munkát is végez. (Megjegyzés: Igen! Ez is fontos körülmény a panaszok okának és következményeinek felkutatásához!)

Komplex állapotfelmérés kulcs a sikeres gyógyuláshoz.

Az általános és specifikus állapotfelmérés után rengeteg kötőszöveti problémát fedeztünk fel nála, melyek elsődlegesen a hasi területén volt lokalizálhatók. Megkezdtük a kezelést az érintett, fájdalmas, letapadásokkal tele területeken. Manuálterápia fókuszában igazán nagy hangsúlyt a hasi kötőszöveti feszülések oldására helyeztük. Ennek oka (és nem győzzük hangsúlyozni), hogy a kötőszövetek un. terhelési láncokban mutatkoznak az emberi testben, az anatómiai felépítés alapján és ezek a terhelések változásakor első frontvonalban változnak, kórosan átalakulnak. Majd jeleznek kellemetlen tüneteket az anatómiai kapcsolati rendszerek alapján.

MI VOLT PONTOSAN A PANASZ?

Páciensünk évek óta fennálló lapocka körüli fájdalomról számolt be már az anamnézis felvétele során, amelyet már többféle terápiás megoldásokkal próbáltak kezelni, eddig sikertelenül.

Anatómia alapján felépülő kötőszöveti terhelési vonalak a panaszok kialakulásában milyen szerepet játszanak?

Az ő esetében a has felől kilazított kötőszöveti vonalak hatással voltak a háti problémáira és a lapocka körüli fájdalmak teljesen megszűntek az első kezelés után.

FIGYELJ! FONTOS!

A hátánál, a lapockánál fájt, miközben a hasi feszülés okozta a tüneteket! Tehát nem mindig ott a panaszokkiváltó oka, ahol a panasz helye van.

A lágyszöveti letapadások, a hasi feszülések bizony a háton okoztak panaszt, hiszen a kötőszövetek oda is adnak un. "kapcsolati szálakat". Második kezelésnél a csípő panaszaira fektettük a hangsúlyt és megpróbáltuk azok kellemetlen tüneteit megszüntetni. Az első kezelés tapasztalatai alapján. A csípő körüli lágyszövetek szintén feszesek és görcsösek voltak, melyek a kellemetlen tünetek okozói és ezeket is manuális lágyszöveti kezelésekkel oldottuk. A kötőszöveti terápia után a következő kezelésnél betegünk sokkal vidámabban, felszabadultan érkezett, a lapocka környéki fájdalmai után megszűntek a csípőfájdalmai is. Elmondása szerint már hosszú ideje a cipőjét, csizmáját nehezen tudta fölvenni, sokszor külső segítség kellett hozzá. A terápia óta azonban önállóan, könnyedén tudja ezeket végrehajtani, külső segítséget már nem kell igénybe vennie, ezáltal az életminősége is jelentősen javult.

Célirányos manuálterápia fókuszában az alapos állapotfelmérés, eredmények értékelése és az erre adott hatékony terápiás válasz. Ez az eset is mutatja, hogy mindez alapvető kulcs a gyógyuláshoz!

Információ kérése és időpont foglalás érdekében hívja ügyfélszolgálatunkat vagy írjon a képernyő jobb alsó sarkában megjelenő chat vonalon!

Telefonos elérhetőségünk munkanapokon 9:00-18:00 óra között a következő:  +36 1 790 9900