Melyik izom hol okozhat fájdalmat? Nézze meg az izomfájdalmak térképen!

Számtalan esetben tapasztaljuk, hogy a krónikus, állandóan visszatérő fájdalmak, testmozgás, megerőltető fizikai terhelés, stressz hatására kialakuló izomspazmusok és izomfájdalmak, izomerő csökkenés, mozgásbeszűkülés, kisugárzó fájdalmak hátterében gyakran állnak a harántcsíkolt izmokban meglapuló szöveti feszülések, un. triggerpontok, jól körülhatárolható csomók, melyek nyomásra rendkívül érzékenyen reagálnak.

Hogyan kezeljük a triggerpontokat? Miért fontosak a diagnosztikában?

A triggerpontok és tenderpontok ismeretének birtokában a fájdalom igazi kiváltó oka könnyen lokalizálható, amely pedig nagyon nagy segítség a betegkezelésben! Itt ugyanis az ok és a tünet - mint következmény - viszonylag távol vannak egymástól és a fájdalom kiváltó okát könnyen félre lehet értelmezni. A terápiához tartozó vizsgálat, illetve az ezt követő kezelési technika azonban nagyobb mértékű biztonságot ad a kezelőnek a pontosabb differenciáldiagnózis felállításához.  KÉPZÉSEK A TÉMÁBAN FOLYAMATOSAN INDULNAK! Részletes képzési leírás itt tekinthető meg....

Témához kapcsolódó jánlott cikkek:

Fájdalom? Sérülés? Milyen tünetei vannak? Figyeljen a panaszokra, hallgasson rá, mert fontos információt tartogat!

Triggerpont terápia

Cikket írta/szerző: Kanyó Ildikó, PhysioVit Rehab Akadémia/ Sportfizioterapeuta, 2011. november 09.

Tisztelt Olvasó! Felhívjuk a figyelmet arra, hogy jelen cikk és fotó szerzői jogi védelem alatt áll. A cikk, vagy egy részének bármilyen felhasználásához ( másoláshoz , fordításhoz stb.)  a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges. A szerzői jog megsértése súlyos jogi következményeket von maga után.