Elemek megjelenítése címkék szerint: reumatológia szakrendelés

szerda, 27 Június 2018 20:57

Ízületfeltöltés

Artrózis vagyis porckopás miatt kialakuló fájdalom esetén célravezető lehet porcvédő, porcpótló készítmények szedése. Amennyiben a fájdalom és mozgásbeszűkülés így már nem csökkenthető megoldás lehet hyaluronsav injekció beadása az érintet ízületbe, mely táplálja a porcsejteket és gyulladáscsökkentő hatású is. Növekszik az ízületi folyadék mennyisége, csökken az ízfelszínek közötti súrlódás. A panaszok egyéntől függően 6 hónaptól akár egy évig tartó időszakra is megszűnhetnek.

Az orvosi központban jelenleg ízület feltöltésre használt többféle készítmény közül az egyik pl a Suplasyn, amely tulajdonságait tekintve hyaluronsav egy a számos szacharid bipolimerek (glükózaminoglikánok) közül. Ez egy rendkívül fontos alkotóeleme minden extracelluláris (sejten kívüli) szöveti struktúrának, beleértve a porcot és az ízületi folyadékot is. A hyaluronsav tartalmú készítményt injekció formájában juttatjuk be az ízületi résbe (un. intraartikuláris injekcióval), amely segíteni fogja az ízület normalizálódását, azaz a fájdalom csökkenésével az ízületi funkció javítását. Több ízület is kezelhető egyidejűleg intraartikuláris injekcióval.

Hyaluronsav (pl.Suplasyn®) injekciós technikák minden ízületi típusra ajánlottak. Melyek a leggyakrabban kezelt ízületek?

• vállízület
  • kéz ízületei
  • csípőízület
  • térdízület
  • állkapocs-ízület

Hogyan működik az ízület feltöltésnél használt hyaluronsav?

Osteoarthrosis esetén hiány lép fel az ízületekben, az egyébként természetesen jelen levő hyaluronsav mennyiségében. Ez a veszteség megváltoztatja az ízületi folyadék viszkozitását és rugalmasságát melynek köszönhetően romlik az ízület természetes kenése. Mindezek eredményeként ízületi fájdalom és merevség léphet fel továbbá nagyobb eséllyel jelenik meg szövetkárosodás. Az intraartikuláris injekcióval az ízületi résbe adott Suplasyn (vagy egyéb hyaluronsavat tartalmazó készítmény) elősegíti az ízület normalizálódását.

További információkért olvassa el a betegtájékoztatót itt. Fotók forrása: suplasy.hu.

Kérje szakembereink tanácsát a következő telefonszámok valamelyikén: +36 1 790 9900

Kategória: Gyógyítás
hétfő, 21 Május 2018 08:24

Orvosi kollagén és alkalmazási területei

Az extracelluláris mátrix egy kapcsolatteremtő szerepet játszik a test szövetei között és részt vesz az információ továbbításban. Emellett fontos szerepet tulajdonítanak neki az erőátvitelben, a szövetek felépítésében pl. az inak, szalagok, csontok, izom esetében.

Az extracelluláris mátrixot alkotó molekulák egy rugalmas térhálós szerkezet hoznak létre, ahol alkotóelemenként képesek biokémiai jeleket biofizikai jelekké alakítani és a biofizikai jeleket biokémiai reakciókká. Amikor integrin hiány alakul ki az izom-ín átmenetnél - amely terület a mechanikai igénybevételek egyik leggyengébb láncszeme - sérülések jönnek létre a kontrakció során a sejtváz és az extracelluláris mátrix kapcsolatában. Zavart szenved a szöveti térben a kommunikáció és a működés egyaránt.

Az intramuszkuláris kötőszövetben található kollagén szintén részt vesz az erőátvitelben. Egy olyan 3 dimenziós hálózatot hoznak létre, ami körbeveszi a kollagénrostokat és a sejtek közti kommunikáció alapját adja. Szervezetünkben a legnagyobb mennyiségben előforduló fehérje a (300 KDa) kollagén - Van der Rest és mkt-i (1991) szerint a  össztestsúlyunk 5-6%-a kollagén. (Meroni Alberto, S.C. di Ortopedia e Traumatologia - DEA)

A kollagénrostokat alkotó szálak, alkotóelemek sajátságos elrendezése biztosítja a kollagén tulajdonságait (rugalmasság, ellenállóképesség, alakmegtartó jelleg stb.).  Ez egy dipólusos molekula, a két vége közt potenciálkülönbség mérhető. A kollagén piezoelektromos tulajdonsággal rendelkezik, azaz az izmok között futó kötőszöveti trabekulákon és az ínakon egy speciális elektromágneses aktivitás mérthető. Terhelés hatására a sejtek, a szövetek folyamatosan változnak, alkalmazkodnak. Amennyiben az információ továbbítás zavart szenved (pl. megbetegedések, túlterhelés, sérülés, vagy inaktivitás esetén) az inak és izmok kötőszöveti elemei nem tudnak átépülni, illetve a mechanikai igénybevételhez (túlterhelés, vagy inaktivitás) alkalmazkodni.

Az orvosi MD kollagén készítményekkel bizonyos esetekben van lehetőségünk a szerkezetet, annak tulajdonságait javítani ezáltal a struktúrát regeneráljuk, erősítjük, illetve védjük azokat az elemeket/területeket ahol kollagén megtalálható. Ezáltal regeneráljuk, erősítjük, mechanikailag támogadtjuk az injekciós kúrákkal az inakat, a szalagokat, az ízületi tokot és a porcot egyaránt a sérült, károsodott területeken.  Ebből adódóan javul az anatómiai szerkezet, illetve a funkció, működés közben pedig csökkennek a mozgásszervi megbetegedéssel járó negatív tünetek is.

MD orvosi kollagén terápia - Mikor, milyen esetekben javallott?

• MD-KNEE - Speciális készítmény a térdízületi és környéki panaszokhoz. PÉLDÁUL: térdszalag sérülés, arthrosis, meniscus sérülés, patella ín tendinitis, pes anserinus gyulladás mechanikai irritáció miatt, futótérd esetén.
  • MD-SMALL JOINTS - Speciális készítmény kisízületi és környéki panaszokhoz. PÉLDÁUL: bokaszalag sérülés, Morton-neuróma,  kisízületi arthrosis, sarokcsonti fájdalmak, Achilles- ín gyulladás, sarkantyú.
  • MD-SHOULDER - Speciális készítmény kisízületi és környéki panaszokhoz. PÉLDÁUL: periartritis humeroscapularis, rotator köpeny sérülés, befagyott váll, impingement szindróma, izom tapadási, vagy eredési pontoknál gyulladás.
  • MD-HIP - Speciális készítmény csípőízületi és környéki panaszokhoz. PÉLDÁUL: csípőízületi arthrosis, tendinitis, sportolók csípő körüli fájdalma.
  • MD-NECK, MD-THORACIC, MD-LUMBAR - Speciális készítmény csípőízületi és környéki panaszokhoz. PÉLDÁUL: Spondyloarthrosis, izomfeszesség, discopathia, ízületi gyulladás.
  • MD-MUSCLE - Speciális készítmény csípőízületi és környéki panaszokhoz. PÉLDÁUL: izomsérülések, gyulladások és következményeinek kezelése, rossz testtartásból eredő izomspazmusok kezelése.

Orvosi kollagén terápia elérhető a PhysioVit Orvosi központ szakorvosi magánrendelőjében. Bejelentkezés az orvosi terápiára: +36 1 790 9900

Kategória: Gyógyítás