Elemek megjelenítése címkék szerint: kollagén injekció

hétfő, 21 Május 2018 08:24

Orvosi kollagén és alkalmazási területei

Az extracelluláris mátrix egy kapcsolatteremtő szerepet játszik a test szövetei között és részt vesz az információ továbbításban. Emellett fontos szerepet tulajdonítanak neki az erőátvitelben, a szövetek felépítésében pl. az inak, szalagok, csontok, izom esetében.

Az extracelluláris mátrixot alkotó molekulák egy rugalmas térhálós szerkezet hoznak létre, ahol alkotóelemenként képesek biokémiai jeleket biofizikai jelekké alakítani és a biofizikai jeleket biokémiai reakciókká. Amikor integrin hiány alakul ki az izom-ín átmenetnél - amely terület a mechanikai igénybevételek egyik leggyengébb láncszeme - sérülések jönnek létre a kontrakció során a sejtváz és az extracelluláris mátrix kapcsolatában. Zavart szenved a szöveti térben a kommunikáció és a működés egyaránt.

Az intramuszkuláris kötőszövetben található kollagén szintén részt vesz az erőátvitelben. Egy olyan 3 dimenziós hálózatot hoznak létre, ami körbeveszi a kollagénrostokat és a sejtek közti kommunikáció alapját adja. Szervezetünkben a legnagyobb mennyiségben előforduló fehérje a (300 KDa) kollagén - Van der Rest és mkt-i (1991) szerint a  össztestsúlyunk 5-6%-a kollagén. (Meroni Alberto, S.C. di Ortopedia e Traumatologia - DEA)

A kollagénrostokat alkotó szálak, alkotóelemek sajátságos elrendezése biztosítja a kollagén tulajdonságait (rugalmasság, ellenállóképesség, alakmegtartó jelleg stb.).  Ez egy dipólusos molekula, a két vége közt potenciálkülönbség mérhető. A kollagén piezoelektromos tulajdonsággal rendelkezik, azaz az izmok között futó kötőszöveti trabekulákon és az ínakon egy speciális elektromágneses aktivitás mérthető. Terhelés hatására a sejtek, a szövetek folyamatosan változnak, alkalmazkodnak. Amennyiben az információ továbbítás zavart szenved (pl. megbetegedések, túlterhelés, sérülés, vagy inaktivitás esetén) az inak és izmok kötőszöveti elemei nem tudnak átépülni, illetve a mechanikai igénybevételhez (túlterhelés, vagy inaktivitás) alkalmazkodni.

Az orvosi MD kollagén készítményekkel bizonyos esetekben van lehetőségünk a szerkezetet, annak tulajdonságait javítani ezáltal a struktúrát regeneráljuk, erősítjük, illetve védjük azokat az elemeket/területeket ahol kollagén megtalálható. Ezáltal regeneráljuk, erősítjük, mechanikailag támogadtjuk az injekciós kúrákkal az inakat, a szalagokat, az ízületi tokot és a porcot egyaránt a sérült, károsodott területeken.  Ebből adódóan javul az anatómiai szerkezet, illetve a funkció, működés közben pedig csökkennek a mozgásszervi megbetegedéssel járó negatív tünetek is.

MD orvosi kollagén terápia - Mikor, milyen esetekben javallott?

• MD-KNEE - Speciális készítmény a térdízületi és környéki panaszokhoz. PÉLDÁUL: térdszalag sérülés, arthrosis, meniscus sérülés, patella ín tendinitis, pes anserinus gyulladás mechanikai irritáció miatt, futótérd esetén.
  • MD-SMALL JOINTS - Speciális készítmény kisízületi és környéki panaszokhoz. PÉLDÁUL: bokaszalag sérülés, Morton-neuróma,  kisízületi arthrosis, sarokcsonti fájdalmak, Achilles- ín gyulladás, sarkantyú.
  • MD-SHOULDER - Speciális készítmény kisízületi és környéki panaszokhoz. PÉLDÁUL: periartritis humeroscapularis, rotator köpeny sérülés, befagyott váll, impingement szindróma, izom tapadási, vagy eredési pontoknál gyulladás.
  • MD-HIP - Speciális készítmény csípőízületi és környéki panaszokhoz. PÉLDÁUL: csípőízületi arthrosis, tendinitis, sportolók csípő körüli fájdalma.
  • MD-NECK, MD-THORACIC, MD-LUMBAR - Speciális készítmény csípőízületi és környéki panaszokhoz. PÉLDÁUL: Spondyloarthrosis, izomfeszesség, discopathia, ízületi gyulladás.
  • MD-MUSCLE - Speciális készítmény csípőízületi és környéki panaszokhoz. PÉLDÁUL: izomsérülések, gyulladások és következményeinek kezelése, rossz testtartásból eredő izomspazmusok kezelése.

Orvosi kollagén terápia elérhető a PhysioVit Orvosi központ szakorvosi magánrendelőjében. Bejelentkezés az orvosi terápiára: +36 1 790 9900

Kérje szakembereink tanácsát a következő telefonszámok valamelyikén: +36 1 790 9900

Kategória: Gyógyítás