Esetbemutató - Rekeszizom diszfunkció korrekciója az orvosi munkában.

Egy érdekes esetet mutatok be cikkemben, amellyel az ügyeleti munkám során találkoztam, miután a PhysioVitnél elvégeztem a Neuro-Ortopédiai Manuálterápia, valamint a Fascia Disztorziós Modell terápia tanfolyamokat és elkezdem a tanultakat orvosi munkám során alkalmazni.

Egy 52 éves nő jelent meg nálam egyik ügyeleti napon, akinek anamnéziséből reflux betegség és magas vérnyomás volt kiemelhető. Több hónapja tartó, erős epigasztriális fájdalomra panaszkodott ami már mellkasi diszkomfort érzéssel társult és erős szúrást, kisugárzó fájást érzett a vállába, valamint mindez a végtagokba sugárzó erős fájdalommal párosult. Ez többször ismétlődött nála, de minden egyes vizsgálatnál negatív volt az EKG, gyomortükrözés úgyszintén nem talált szervi elváltozást.

Páciens panaszait pszichésnek gondolva többféle nyugtatót írtak föl neki és azokat rendszeresen szedte. Fontos megemlíteni, hogy a hölgy napi terheléseit tekintve ülő munkát végzett, rendkívül kevés mozgással. Ez azért is megemlítendő, mert a kötőszöveti letapadások, disztorziók kialakulása miatt ez egy erős disztorziós hajlamot kiváltó tényező, így az állapotfelmérés során ez nem volt kihagyható.

A Neuro-Ortopediai Manuálterápiából ismert bordaemelési tesztet, technikát elvégeztem nála, amelynek hatására azonnal enyhültek negatív tünetei. Ezáltal pedig megmutatkozott az ok, azaz a rekeszizom feszessége volt a háttérben, amit az ülőmunka, a mozgás hiánya és a nem megfelelő folyadékbevitel okozott: Mindezeket tetőzte a rendszeres erős fájdalom okozta stressz.

A rekeszizom manuálterápiás és fasciaterápiás (FDM) kezelése feloldotta azokat a blokádokat és izomfeszültséget a rekesz területén, amely a vállba kisugárzó és az epigasztriális területen jelentkező fájdalomért volt felelős. Egy kezelés után a páciens megkönnyebbülten, örömkönnyekkel a szemében távozott tőlem az ügyeleti szobából.

Jó érzés volt megtapasztalni, hogy ez a kettő terápia kombinációja milyen hatékonyan tud működni az ügyeleti munkám során is.

Cikket írta/szerző: dr. Udvari Balázs - orvos, FDM terapeuta, Manuálterapeuta/Osteopath (PhysioVit Rehab Akadémia)

Tisztelt Olvasó! Felhívjuk a figyelmet arra, hogy jelen cikk szerzői jogi védelem alatt áll. A cikk, vagy egy részének bármilyen felhasználásához ( másoláshoz , fordításhoz stb.)  a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges. A szerzői jog megsértése súlyos jogi következményeket von maga után.

Kérje a témában profi gyógytornászaink, sportfizioterapeutáink tanácsát a módszerről itt: +36 1 790 9900