Gesztikuláció fontossága az állapotfelmérés és kezelés során

Orvosok és gyógytornászok körében 2015. év legkedveltebb képzése, illetve páciensek körében a 2015. év "csoda-terápiája" az általunk kínált Typaldos módszer (FDM terápia), amely hatékonyságának köszönhetően egyre nagyobb mértékben terjed el az országban.

A módszer minden érdeklődő számára kipróbálható a PhysioVit Rehab Akadémia referencia rendelőjében. De nézzünk kicsit a hátterek felé. Miért olyan hatékony?

A módszer a fasciaháló letapadásainak, csavarodásainak, összességében disztorziós elváltozásainak azonnali és hatékony megszüntetésére helyezi a hangsúlyt. Megállapítása szerint, a fascia elváltozások típusa megállapítható a páciens gesztikulációjából. Ahogyan beszél a panaszokról, ahogyan mutatja fájdalmas testrészét, ahogyan leírja a panaszok enyhülését, vagy éppen felerősödését stb. A listát lehetne még sorolni.

Nézzünk néhány példát, amely jól tükrözi, milyen fontos számunkra a gesztikuláció egy-egy állapotfelmérés során, a negatív panaszok, a mélyben rejtőző fascia disztorziók típusainak feltárásával, azok lokalizálásával kapcsolatosan:

1.) DERÉKTÁJI PANASZOK

• - Anamnézis felállításakor Ön egy jól körülhatárolható vonal mentén jelzi a fájdalmat a terapeutának a lumbális gerinc két oldalán, akkor az paravertebrális Triggerband disztorzió (TD).
  • - Amennyiben a fájdalmas hely lokalizálásakor a medencétől a fenéken át a combra simít, akkor a Triggerband disztorziós (TD) lánc érintett.
  • - Amennyiben a lágyékhajlatban jelentkezik a fájdalom a Hernier Triggerpnt disztorziós lánc (HTD) érintett (Grynfelt sérv).
  • - Amennyiben Ön egy ujjal a fenék izomzatának meghatározott pontjára mutat a fájdalom lokalizációjakor, akkor Bull's Eye Hernier Triggerpont (eyHTD) disztorziós lánc érintett.

2.) TÉRDÍZÜLETI FÁJDALMAK

• - Térd belső, vagy külsős oldalán hosszanti irányban jelentkezik a fájdalom, akkor a Triggerband (TB) disztorziós lánc érintett.
  • - Anamnézis felállításánál jól körülhatárolt relatív kis kiterjedésű területre mutat rá a Páciens, akkor az Continuum disztorzió (CD).
  • - Több fájdalmas területet lokalizálható a térdízület körül, akkor a Continuum disztorziós (CD) lánc érintett.
  • - Amennyiben Ön direkt rámutat a fájdalmas pontra és ráfekteti a kezét anamnézis során, akkor az Falt disztorzió (FD).
  • - Amennyiben Ön átfogja a térdét és így lokalizálja a fájdalmat, akkor EntFalt (enFD) disztorzió lokalizálható a fasciában.
  • - A patellánál haránt irányban jelentkezik fájdalom, akkor az EinFalt disztorziós fascialánc érintett.
  • - Amennyiben anamnézis közben ráfekteti kezét a térdére és dörzsöli, lágyan masszírozza, akkor a fasciában Cilinder disztorzió (CyD) van.

3.) LÁBFÁJDALMAK

• - Anamnézis felállításakor Ön egy vonal mentén lokalizálja a fájdalmat a talpi boltozatnál, akkor az Triggerband disztorzió (TD) érintettségére mutat.
  • - Amennyiben egy konkrét fájdalmas pontra mutat, az Continuum disztorzió (CD).
  • - Amennyiben a lábfej dorzális részén lokalizálja a fájdalmat, abban az esetben a Falt disztorzió (FD) van jelen.
  • - Amennyiben sokat masszírozza a lábfejét, mert csupán az csökkenti a fájdalmat, a Cilinder disztorziós (CyD) lánc érintett.

TYPALDOS=GARANTÁLTAN HATÉKONY MÓDSZER A BETEGKEZELÉSBEN!

Továbbképzéshez tartozó tájékoztatók orvosok, gyógytornászok számára:

Gyógykezelésekkel kapcsolatos információk páciensek számára:

Orvosok és gyógytornászok körében 2015. év legkedveltebb képzése. Páciensek körében a 2015. év "csoda-terápiája" a Typaldos módszer, amely kipróbálható a PhysioVit Rehab Akadémián!!!