Elemek megjelenítése címkék szerint: medical taping

A kineziológiai tapaszolás, kineziotape technikák alkalmazása ideális kiegészítője különféle kezeléseknek, valamint egyre gyakrabban alkalmazott eszköz a prevenció területén is. Gyógyszeres hatóanyag nélkül támogatja a fájdalmas, sérült, vagy kezelés alatt álló testrész gyors, hatékony gyógyulását. Pozitív hatása elsősorban a felragasztás formájától, módjától, az alkalmazott technikától függ, másodsorban pedig a színektől.

A bőrre felhelyezett tape aktiválja, stimulálja a proprioceptorokat, a fájdalmat csökkentő receptorokat. Befolyásolja az ízület-izom-ín-idegrendszer közötti kölcsönhatásokat, ezáltal pedig pozitívan segíti a funkció javulását. Megnyitja a bőrben lévő kapillárisokat (artériákat, vénákat), valamint a szövetek közötti nyirokedényeket, így segíti a ragasztott terület végkeringésének javulását, az ödéma csökkenését.

Alkalmazásának hatására a bőr és a bőr alatti szövetek fellazulnak, emiatt ott könnyebbé válik a nyirokfolyadék áramlása, csökken a fájdalomérző receptorokra nehezedő nyomás, amely pozitívan befolyásolja a fájdalmat. A vérkeringés fokozódásával javul a szöveti anyagcsere, oldódik az izom fokozott spazmusa, az izomcsomók (triggerpontok) eltűnnek és ez szintén a fájdalom csökkenésében nyilvánul meg. A színes tapasz egy kiváló eszköz a mindennapokban, hiszen segítségével a megbetegedett, sérült testrész (izom, ízület stb.) folyamatosan kapja a számára szükséges un. gyógyító impulzusokat, a támogatást.

Különböző ragasztási technikákon keresztül a tapeknek számos felhasználási területe van és ez a jövőben folyamatosan bűvül. Például:

• fájdalom csillapítása,
  • ízületi funkciók erősítése, segítése (pl. artrózis, instabilitás, krónikus ízületi gyulladás, rágóízületi problémák),
  • tartáshibák javítása, korrigálása pl. morbus Scheuerman, scoliosis, lapos hát,
  • fejfájás, migrén,
  • ízületi blokkok korrigálásának kiegészítő kezelése
  • izomsérülések, izombénulások, izomspazmus, triggerpontok kezelése,
  • gerincsérv,
  • hegek lazítása, mobilizálása,
  • posztoperatív időszakban, valamint nyirokkeringési zavarok esetén ödéma csökkentése,
  • belgyógyászati megbetegedések tüneteinek enyhítése,
  • sportrehabilitáció/sportfizioterápia - sportsérülések,
  • meridiánok, meridiánpontok,
  • perifériás idegek ragasztása
  • és még sok egyéb..

Színeknek is van jelentősége.

Tapekkel végzett kezelés a színterápia alapjaira épül, a tapaszok ezért különböző színűek. Mechanikai tulajdoságokban azonban a színválasztás nem játszik szerepet. Klasszikus színek a következők:

• Pink - Aktiváló, tonizáló hatású, a szimpatikus idegrendszer működését serkenti
  • Kék - Nyugtató, detonizáló hatású a paraszimpatikus idegrendszer működését serkenti
  • Bézs - Semleges szín, kevésbé feltűnő, esztétikai okokból gyakori pl. az arc területén
  • Fekete - Hatása hasonló a kékhez, illetve egyéb más színek hatását erősíti (pl. fekete és a pink szín együtt a pink hatását jobban ki tudja emelni.)

A kineziológiai tapaszok olyan speciális tulajdonsággal rendelkeznek, melyek lehetővé teszik - több napon keresztüli használat ellenére is - a hosszú ideig tartó bőrön maradást, ezáltal a kiváltott gyógyító hatások változatlan fennállását. Emiatt döntő tényező az anyag minősége és helyes felragasztása, egy helyesen megválasztott technikával!

A tapek anyaga legtöbbször 100%-ban pamut, amely speciális technikának köszönhetően hosszanti irányban nyújtható. Ez az elasztikus tulajdonság fontos szerepet játszik a különböző ragasztási technikáknál, valamint az anyag ellenálló képességének biztosításában. A nyújthatóságot jellemző tulajdonságok teszik a bőrre felragasztott tapeket olyan ellenállóvá, hogy a szervezetre kifejtett hatásukat 5-6 napon keresztül is változatlanul meg tudják tartai.

Elasztikus, vízálló és légáterejsztő tulajdonságnak köszönhetően a kineziológiai tapasz a test második bőrének is tekinthető. Nem akadályozza a mindennapi tevékenységek elvégzését pl. a testmozgás, a különböző sporttevékenységek, zuhanyozás, szaunázás szabadon végezhetők.

Kategória: Gyógyítás