Miért más a PhyDoArt® egészségprogram, mint egy egyszerű terápia?

Sok esetben a terapeuta kettő irányban kell, hogy koncentráljon páciensének panaszait illetően.

• 1.) Lokálisan a panaszok, fájdalmak, mozgásbeszűkülések megjelenésekor melyik a legdominánsabb tünet? Ezeket hogyan, milyen technikákkal lehet hatékonyan kezelni?
  • 2.) A szomszédos testrészek hogyan kompenzálnak és azok mely területen terhelődnek túl. Ezeket hogyan, milyen technikákkal lehet hatékonyan kezelni?

PhyDoArt® programokban nem csak a panaszra, negatív tünetre koncentrálunk, hanem figyelembe vesszük a szervezet többi jelzését is, mely a kompenzációs terhelés miatt, vagy akár már a tünetek megjelenése előtt is jelen volt például a kiváltó okok között megbújva.

Még tovább színesíti a képet, azaz a PhyDoArt® programokat, ha a kísérő tünet vagy deformitás a legfájdalmasabb területtől távol esik és sokan nem látnak összefüggést a panaszok között.

A PhyDoArt® egészségprogramot végző szakemberek e tekintetben speciálisan képzett terapeuták, hiszen nagyon jól ismerik a szervezet funkcionális terhelési és kompenzációs lehetőségeit, megtanulták azt percek alatt felismerni és a megoldásokat, azok sokféle lehetőségét kiválóan tudják adaptálni a panaszok kiváltó okainak és következményeinek effektív megszüntetésére.

Mi teszi extrém különlegessé és érdekessé számunkra is a PhyDoArt®  rehabilitációs és sportrehabilitációs programokat? A kötőszövet sokrétűsége és ezerféle reakciója! Ezen keresztül, ahogy egész szervezetünket behálózza nem csak a konkrét sérülés vagy deformitás területén tud panaszokat kiváltani, hanem más régióban, akár meglepő távolságokon átívelően, mint a sarok és a nyak, vagy az állandó ülő munka miatti combhajlító zsugorodás által kiváltott deréktáji fájdalom. Sokszor az állandó ülőmunka miatt az ágyéki gerinc izmaiból kiinduló comközelítő (adduktor) feszülés. A sarokcsontnál megjelenő nyomásérzékenység (köznyelven gyakran pl.: sarkantyú vagy sarokcsonthártya-gyulladás) kezelése során jól megtapasztalhatóak az ilyen összefüggések. Az állandó sarokcsonti gyulladás a térd, majd a comb felé terjedő feszülési folyamatokat indíthat be a kötőszöveti láncban, melynek eredménye lehet egy hosszabb terhelésnél deréktáji fájdalom stb. A variációkat a végtelenségig lehetne még sorolni.

PhyDoArt®  egészségprogramban a kötőszöveti láncok mentén minden alkalommal elemzésre kerül a további elemek érintettsége, ezáltal hosszabb távra stabilizálható az állapot javulása, megszüntethetők a negatív panaszok, tünetek.

Ami nagy szabadságot ad a PhyDoArt® programokban a terápiák sokfélesége  a pácienshez és tüneteihez adaptálva. Így, ahogy a fenti példában megjelennek jellegében és lokalizációjában más panaszok, szükséges más terápiák alkalmazása is. Fontos visszajelzés, hogy a terápiát követően a hétköznapi-, vagy sportmozgások során milyen változások érezhetőek.

Jól képzett terapeutáink a PhyDoArt® programokban egy-egy állapotfelmérés során szinte azonnal felismerik a mozgásszervi problémákat, de hatékony megszüntetéshez szükségük van a terápiák közötti szabad választás lehetőségére. Ez a nagyszerű szabadság pedig a pácienseink számára jól tervezhetővé teszi a PhyDoArt®-t.

Üdvözlettel: Kanyó Ildikó, PhyDoArt® program alapítója

A Rehab Akadémia referencia rendelőjének legsikeresebb szolgáltatása egyszerűen és gyorsan megvásárolható, elérhető otthonról is az Ön számára. Nagy sikerű PhyDoArt® ajándékkártyák PLATINA, GOLD, SILVER változatban egész évben kaphatók. Nézze meg mit rejt a vonalkód és lepje meg szeretteit egy-egy kártyával. Telefon: +36 1 7909900

A cikket másolni, sajátként feltüntetni tilos. Ezzel kapcsolatos szerzői jogi nyilatkozatunkat itt olvashatja.