Inverziós pad (denevérpad) használata a fasciadisztorziók megszüntetésében.

Inverziós pad mint a terapeuta segítő keze

Az inverziós pad (denevérpad) sokak szemében bizonyos gerincproblémák kezelésében alkalmazható eszközként terjedt el, amely a lábak stabil felfüggesztése mellett a testet fordított helyzetbe tudja hozni, mint egy „denevér”. Nagy előnye, hogy a hétköznapi terheléssel ellentétes hatást vált ki többek között például a gerinc esetében. Amivel azonban ritkábban találkozunk az az inverziós pad terápiás eszközként való használati lehetősége, mégpedig a gravitációs erő kihasználásával történő trakció, mely az ízületi felszínek egymástól való „eltávolítása”. A tengelyirányú szimmetrikus trakció így könnyebb.

Az inverziós pad alkalmazásának nálunk igazán nagy szerepe van a Typaldos módszer - Fascia Disztorziós Modell terápia területén bizonyos kötőszöveti letapadások oldása céljából, ahol 6 különböző disztorziós típusok jelenléte alapján analizálja a gyógytornász, orvos, osteopath a kötőszöveti elváltozásokat.

Typaldos módszer szemlélete alapján a hat jellegzetes fascia (kötőszöveti) disztorzióból a falt disztorziók egyik csoportja kifejezetten jól reagál  a trakcióra. Ennek megoldására nagy segítséget nyújt a terapeuta számára, ha ki tudja használni a gravitációt, s az inverziós pad alkalmazása közben közvetlenül a gerinc ízületein kívül még a teljes alsó- és felső végtagra is jelentős trakciós erővel hat. Ezt követően már a disztorzió irányától, mértékétől függ, hogy milyen technikákkal egészül ki a trakció a páciens részéről aktív vagy passzív módon.

Természetesen a szervezet szisztémás igénybevétele miatt az ilyen technikák nem hosszú ideig kitartott fogások, s - ahogy a többi disztorziónál is - minden esetben figyelembe kell venni a szervezet reakcióját, a páciens visszajelzéseit. Ezek alapján az inverziós pad dőlésének mértéke is állítható, sok esetben a kezdetben kisebb dőlésszög fokozatosan növelhető.

Természetesen ahogy a legtöbb igen effektív eljárásnál itt is számtalan abszolút és relatív kontraindikációt (ellenjavallat, amikor az inverziós pad nem alkalmazható) figyelembe kell venni, mind otthoni használat esetén, mind a terápia kiegészítő eszközeként való alkalmazásnál. Ilyen például többek között a keringési betegségek, az agyi keringési problémák, a légzőrendszer működésére kihatással lévő betegségek, operációt követő állapotok, bizonyos mozgásszervrendszeri problémák vagy akár a várandósság.

"A térdkalácsnál érez haránt irányban fájdalmat? Akkor feladatunk a EinFalt disztorziós fascialánc kezelése, az elváltozás korrigálása."

"Kezeit térdére fekteti és így próbálja fájdalmát csillapítani, vagy masszírozza a fájdalmas területet és enyhül a fájdalom? Akkor mi tudjuk, hogy a probléma hátterében a Cilinder disztorziós fasciaprobléma áll, amit kezelnünk kell."

"A gerinc két oldalán érez fájdalmat a derekánál jól körülhatárolható területen? Akkor nekünk a paravertebrális Triggerband disztorziót kell speciális manuális technikával megszüntetni."

"Ujjával rámutat egy jól körülhatárolható fájdalmas pontra a fenék izomzatánál, amikor a fájdalmat kell lokalizálni? Akkor mi tudjuk, hogy a Bull's Eye Hernier Triggerpont disztorziós lánc érintett és ezt kell kezelnünk."

"Térd belső, vagy külső oldalán hosszanti irányban jelentkezik a fájdalom? A megoldás ebben az esetben a Triggerband (TB) disztorziós fascialánc kezelése."

Kérje a témában profi gyógytornászaink, sportfizioterapeutáink tanácsát a módszerről itt: +36 1 790 9900