Manuálterápia

Mi a manuálterápia?

A manuálterápia a gerinc és a végtagok ízületeinek, az azokat körülvevő lágyrészeknek sérülések, gyulladások, degeneratív elváltozások következtében kialakult visszafordítható, kóros elváltozásaival, azok kezelésével foglalkozó terápiás eljárás.

A helyes ízületi működés helyreállítására irányuló speciális fogások sorozatának, azaz a manuálterápiás kezelésnek célja az ízületek mozgáskorlátozottságának oldása, az izomzat szükség szerinti lazítása. Ezáltal pedig a gerinc és a végtagi ízületek mozgásdinamikájának, funkciójának, statikájának, helyreállítása, ezáltal a fájdalom csökkentése, vagy megszüntetése.

Speciális fogásokkal a mozgáskorlátozottságot okozó elváltozásokat kezeljük, mint például az ízületi blokkok, izomfeszülések, mozgásbeszűkülések. Az ízületi túlmozgásokat, elsősorban nem manuálterápiás fogásokkal kezeljük, hanem az ízülethez tartozó izomzat, speciális tornával való, erősítésével, azaz lokális stabilizációval.

Két részből áll:
  • manuális diagnosztikából
  • manuális terápiából
A diagnosztikánál az ízületi élettan, a biomechanika és a funkcionális elemzések, valamint a holisztikus, azaz több testrész és szervrendszer (pl. zsigeri rendszer, idegrendszer, ízületek és izmok rendszere) egymásra hatása alapján különféle kapcsolati rendszerek kerülnek elemzésre.
A kezelési technikákat és az alkalmazás menetét az aktuális állapot határozza meg. Minden esetben az ízületi működések helyreállítására törekszik speciális technikák, fogások alkalmazásával, melyeket lágyszöveti lazító, tónus normalizáló módszerekkel kombinálva alkalmazunk.

A kezelést minden esetben egy alapos állapotfelmérés előzi meg, amelynek eredményei alapján a terapeuta lokalizálja a problémát egy-egy ízületen belül és felépíti az egyedi, Önre vonatkozó manuálterápiás kezelési folyamatot.

Mikor javasolt a manuálterápiás eljárás?

• Ízületi mozgásbeszűkülések
  • Ízületi- és izomfájdalmak
  • Ízületi degeneratív, kopásos megbetegedések
  • derékbecsípődés
  • Nyaki merevség érzés és állandó tarkótáju, vllövi fájdalmak.
  • Végtagfájdalmak.
  • Kar, vagy lábzsibbadás.
  • Bizonyos fejfájásos állapotok.

Információ kérése érdekében hívja ügyfélszolgálatunkat vagy írjon a képernyő jobb alsó sarkában megjelenő chat vonalon!

Telefonos elérhetőségünk munkanapokon 9:00-18:00 óra között a következő: +36 1 790 9900